IT APPLICATION MANAGER TIL CONAXESS TRADE

IT Application Manager til Conaxess Trade

 

Er du interesseret i at tage rollen som nøglespiller i vores internationale IT-team, samt at få chancen for at støtte og tage ejerskab af IT-projekter på tværs af vores forretningsenheder?

I Conaxess Trade er vi stolte af at repræsentere en lang række internationale og markedsledende brands såsom Heinz, Wasa og Bacardi. Vi er Europas største uafhængige distributør af FMCG-produkter og har mere end 500 medarbejdere inden for salg, markedsføring og distribution. Sammen bringer vi over 280 brands over hele Europa fra producent til forbruger. 

 

PRIMÆRE OPGAVER

I rollen som IT Application Manager får du en bred forretningsindsigt, og du skal bruge din dybe forståelse for, hvordan applikationer støtter forretningens mål. Du får en central rolle på tværs af organisationen med udgangspunkt i IT-teamet, og du bliver en vigtig bidragsyder i vores mange projekter.

Omdrejningspunktet er implementering, drift og udvikling af en række nye Microsoft applikationer, som er nerven for den kommercielle forretning, finans og supply chain m.fl..

I rollen som IT Application Manager i IT-teamet vil du supportere ledelsen og forretningen, og du vil være meget involveret i forretningskritiske IT-projekter, som går på tværs af organisationen i de seks lande, som Conaxess Trade opererer i.

Du bliver brobygger mellem forretning og IT, og fungerer som en tillidsvækkende partner, som tager ansvar for blandt andet applikationer over for brugerne, leverandører og IT.

Du forstår at være den tillidsvækkende sparringspartner for dine interessenter både internt og eksternt i en projektorganisation. Du trives med at være tæt på forretningen, og forstår at afkode deres behov for at sikre bedst mulige værdi.

I samarbejde med dine kollegaer bliver du ansvarlig for at drifte, udvikle og implementere den samlede applikationsportefølje. Du skal være med til at analysere og sikre relevant IT governance, ligesom du føder ind til den overordnede IT roadmap strategi.

Du bliver ekspert på applikationsporteføljen; primært på BI og CRM. Du kan på helikopterniveau og gennem samarbejde med eksterne og interne stakeholders sikre den største værdi af vore eksisterende og kommende applikationer.

Du har en naturlig interesse og viden om applikationers livscykluser, IT processer (ITIL), agile projekter og forstår forretningens behov.

I rollen som IT Application Manager/Projektleder, vil du bidrage med vigtig støtte og rapportere til alle forretningsenheder samt ledelsen. Samtidigt forventer vi, at du kan tage ejerskab for både applikationer og tilhørende projekter.

 

Specifikke opgaver og ansvar omfatter følgende:

  • Applikations livscyklus og applikations portefølje
  • Projektledelse og projektudvikling
  • Rapportering og ansvar for KPIer hvilket bl.a. omfatter omkostninger og ressourcer
  • Ansvarlig for og specialist på blandt andet følgende applikationer: CRM / BI
  • Oprettelse af bruger/brugerrettigheder
  • AOS, programmeringslag og viden om system patching
  • Løbende optimering og drift af applikationer inden for dit ansvarsområde
  • Sørge for en sikker idriftsættelse af patches
  • Sikre et tæt og tillidsbaseret partnerskab med leverandører/ressourcer i projektet

 

DIN BAGGRUND OG PERSONLIGE KVALIFIKATIONER

Den ideelle kandidat kommer med 5+ års erfaring fra IT og har måske siddet ude i den kommercielle drift. Du har eksempelvis haft roller som Projektleder, IT Application Manager eller IT Business Partner. Du har en videregående uddannelse inden for IT/business eller en lignende relevant uddannelse, som sikrer, at du kan tale i øjenhøjde med dine stakeholders. Du kan kommunikere både på dansk og engelsk såvel mundtligt og skriftligt.

Du har erfaring med drift og implementering af Microsoft baserede applikationer m.fl., og har indsigt i samspillet mellem IT, brugerne/forretningen og leverandører. Du har erfaring med og indsigt i hele rejsen og værdikæden fra valg af applikationer til implementering, drift og udvikling af applikationer. Endvidere har du erfaring med standardløsninger, og hvordan disse løsninger skaber bedst mulig værdi for brugerne.

Du har solid indsigt i projektledelse, ITIL, governance, agile processer og dokumentation og skaber resultater, som sikrer den største udnyttelse af applikationerne. Det er en fordel, hvis du har relevante certificeringer. Du har en god indsigt i både infrastruktur, server, netværk og applikationer.

Som person er du struktureret og trives med at levere god kvalitet til aftalte tid. Du er vant til at tænke i processer, og det er dig naturligt at levere relevant og korrekt dokumentation.

Det er vigtigt, at du trives med at skabe gode relationer med både interne og eksterne stakeholders – ligesom du forstår at tilpasse din kommunikation til forskellige modtagere.

Du trives med at arbejde i teams og kan selvstændigt træffe beslutninger, når dette fordres. Det er en fordel, hvis du i forbindelse med større projekter har stiftet bekendtskab med Change Management.

Du bliver ikke forskrækket af forretningens mange ønsker og behov, men er nysgerrig af natur og arbejder løsningsorienteret

Vi søger en person, som er drevet af et alsidigt og skiftende arbejdsmiljø, karakteriseret ved deadlines, frihed under ansvar og godt humør. Du vil i denne stilling referere til vores IT Manager, og arbejde på tværs af hele den nordiske region samt Østrig og Schweiz.

 

VI TILBYDER 

Som vores nye Application Manager bliver du en del af et team med et højt niveau af professionalisme, en uformel tone og et tæt samarbejde. Conaxess Trade er en international og dynamisk virksomhed, der kan tilbyde et lærende miljø med muligheder for både faglig samt personlig udvikling.

Af mere praktisk karakter tilbyder vi en konkurrencedygtig lønpakke, pension, laptop, bredbånd m.m. Der er gode karrieremuligheder og fleksible arbejdstider.

Der er tale om en fast fuldtidsstilling.

INTERESSERET?

Kontakt DigitalCareer: Headhunter Carsten Olsen tlf. +45 53 52 79 25 eller c.olsen@digitalcareer.dk. Vi ønsker stillingen besat hurtigst muligt, og inviterer derfor løbende kandidater til samtale.

 

OM VIRKSOMHEDEN

Conaxess Trade er en af Europas førende salgs-, marketing- og distributørvirksomheder, og vi er repræsenteret i Norden i Danmark, Sverige, Norge og Finland samt i Østrig og Schweiz. Hos Conaxess Trade arbejder vi med en række produktkategorier, heriblandt food, non-food, beverages og confectionery, og vores portefølje af samarbejdspartnere spænder bredt blandt både nationale og internationale brands. Vi har mange års erfaring med de væsentligste salgskanaler, hvilket har givet os et stærkt netværk blandt kunder. Dette gør, at vi effektivt kan hjælpe FMCG-brands med adgang til markeder, der tilsammen tæller over 40 millioner forbruger på tværs af Europa. Vores fleksible værdikæde og udbud af services inkluderer blandt andet skræddersyede distributions-, salgs- og marketingløsninger – fra brand management, category management og key account management til indkøb, logistik, lager og kundeservice.

 

DigitalCareer PRIVACY AND DATA PROTECTION POLICY 

DigitalCareer provide the right recruit for the customer both when searching for specific jobs but also relevant candidates within the area of operations (“Search and Recruiting”).

This Information on Processing of Personal Data is aimed at persons who are in contact with DigitalCareer on the basis of services, as customer or candidate. You can read more specifically about what is applicable in the individual situations in the relevant tabs. Others are of course also welcome to have a look at our policy. Find information about the policy here.