HEAD OF INTERNET FOR TELENOR

Head of Internet til Telenor

 

Er du entreprenant og passioneret omkring digital forretningsudvikling? Har du lyst til at påtage dig P&L ansvaret for Telenor´s Internet omsætning til Consumer segmentet og mindre erhverv? Finder du dig til rette i en opbyggende rolle, hvor du selv definerer vejen til succes? Så kunne det meget vel være dig vi leder efter til stillingen som Head of Internet med reference til Direktøren for Telenor Privat.

 

INTERNET SOM KERNEFORRETNINGSOMRÅDE

Overordnet set skal vi lykkes med at blive en premium FMC provider, hvor fokus specielt er på at tilbyde kunderne en god forbindelse som de kan stole på. Herunder er missionen at vi i alle touchpoints sikrer kunden tryghed, gennemsigtighed og sikkerhed.

I rejsen for at blive stærkere på ovenstående position er Internet et kerneforretningsområde som vi skal lykkes med, hvorfor vi arbejder målrettet for at eksekvere på netop de tiltag, som gør vores position unik på markedet. Dette sker igennem fokus på optimering af eksisterende produktporteføljer, kommercielle tiltag, arbejde med salgskanaler, men ikke mindst igennem fokus på forretningsudvikling.

I rollen som Head of Internet vil du eje det fulde P&L ansvar på internet og en af dine fornemste opgaver bliver at have kundens nuværende og fremtidige behov i fokus i alt du gør. Du vil komme til at arbejde tæt sammen med mange funktioner i Telenor for, at kunne udvikle Internet forretningen på tværs af alle funktioner i virksomheden.

 

E2E ansvaret understreges gennem følgende konkrete ansvarsområder:

  • P&L ansvarlig for Consumer Segment og mindre erhverv (1-4 ansatte)
  • Fuldt ansvar for Internet ”squad” og allokerede ressourcer
  • Commercial Product Management
    • Udarbejdelse af roadmap for diverse aktiviteter
    • Udvikle og nytænke kommercielle aktiviteter, inkl. distribution heraf, samt sikre at fastsatte mål opnås
    •  4P Management (product, place, price, promotion)
    • Ansvar for Go-To-Market aktiviteter, samt udarbejdelsen af Marketing brief
  • Channel Management – Retail, Telemarketing, Kundeservice, Online –samt mindre erhverv (1-4 ansatte) BTB
    • Ugentlig performance management med Kanalchefer (Retail, ETM, Kundeservice & Online), hvor kanalerne skal udfordres på salgs- og værdiperformance vs. aftalte targets
  • Management af E2E værdikæden på Internet
    • End-to-end ansvar for day-to-day performance ift. fastsatte targets og derigennem P&L ansvar for Internet
    • Monitorere performance ifm. Finance og Kundeoplevelsen, samt proaktivt indlede aktioner/handlinger efter behov i alle led af værdikæden så du herigennem sikrer at Internet forretningen er en velsmurt maskine!
    • Opfølgning & optimering af alle igangsatte aktiviteter

 

Du vil blive målt på disse KPI´er

  • Revenue (DKK)
  • GP Base (DKK)
  • Loyalty/NPS
  • EBITDA
  • Customer Base (´000)
  • Share of Wallet/households (DKK)
  • Value for Money (%)

 

HVEM ER DU

I Telenor er vi midt i en agil transformation – en meget ambitiøs en af slagsen. Vi ønsker at arbejde mere effektivt og agilt både ift. vores samarbejdsmodeller, men også når det kommer til at innovere og udvikle vores digitale løsninger.  Det vil derfor være grundlæggende vigtigt for din succes i rollen, at du kommer med et agilt mindset og trives med denne form for arbejdsgang.

Som person er du innovativ og entreprenant. Du er en erfaren people manager, som kan samle det nye team, og som kan engagere, inspirere og motivere. Det er en rolle der kræver robusthed, og som forudsætter at man er en person med pondus og karma, der kan skabe følgeskab, når du former forretningsområdet, og får andre med på rejsen.

Ideelt set kender du Internet landskabet, og du forstår facetterne omkring det. Vigtigt er det at du forstår forretningen, og er strategisk stærk, samtidigt med at du udøver godt købmandskab og får omsat strategi til handling.

 

Fagligt har den ideelle kandidat en kandidatgrad inden for erhvervsøkonomi eller anden relevantakademisk uddannelse, og så har du:

  • Flere års erfaring med Internet i en kommerciel sammenhæng (herunder indgående kendskab til branchen)
  • Erfaring fra en større organisation hvor du har været vant til at arbejde i tværgående enheder
  • Tung ledelsesmæssig erfaring, hvor du har ledt via matrix strukturer og direkte
  • Erfaring med at opbygge et nyt forretningsområde fra bunden er en fordel
  • Strategisk velbevandret – og du kan omsætte strategi til handling
  • Erfaring med de oplyste ansvarsområder inkl. fuldt P&L ansvar

INTERESSERET?

Send dit CV samt ansøgning til headhunter Brian Hansen hos DigitalCareer på mail [email protected] Du er også velkommen til at ringe til Brian Hansen på tlf.: +45 40 11 14 32, hvis du har spørgsmål til stillingen.

Vi ønsker stillingen besat hurtigst muligt og behandler derfor indkomne ansøgninger løbende.

 

OM TELENOR

Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og bredbånd. Vi er en del af en global virksomhed, som er et af Nordens største teleselskaber og en af verdens største leverandører af mobiltelefoni. Telenor er repræsenteret i 8 lande, og på verdensplan hjælper vi 208 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1.500 medarbejdere, som hver dag yder vores bedste for at gøre det enkelt og nemt for vores kunder at kommunikere. Det er vigtigt for os, at Danmark bliver et førende videnssamfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i den danske teleinfrastruktur. I Danmark er CBB Mobil og Canal Digital også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk

 

DigitalCareer PRIVACY AND DATA PROTECTION POLICY 

DigitalCareer provide the right recruit for the customer both when searching for specific jobs but also relevant candidates within the area of operations (“Search and Recruiting”).

This Information on Processing of Personal Data is aimed at persons who are in contact with DigitalCareer on the basis of services, as customer or candidate. You can read more specifically about what is applicable in the individual situations in the relevant tabs. Others are of course also welcome to have a look at our policy. Find information about the policy here.